Yahoo start mobiele strategie met overname startup

AMSTERDAM – Internetbedrijf Yahoo heeft de Amerikaanse startup 'Stamped' overgenomen. Het bedrijf gaat zich hiermee meer focussen op de mobiele markt.

Dat maakt Stamped bekend op de website. Met de applicatie geef je aan welke producten en dingen die je leuk vindt en dat wordt gedeeld binnen het sociale netwerk.

Naar verwachting heeft Yahoo, onder leiding van Marissa Mayer, vele miljoenen betaald voor het bedrijf dat sinds anderhalf jaar bestaat. Direct na de overname is Stamped begonnen met het aannemen van nieuw personeel.

Naar verwachting is de overname van Stamped niet de laatste. Yahoo wil zich meer richten op de mobiele markt en is op zoek naar verschillende startups die expertise bezitten op dit vlak.

Concurrentie

Eerder bleef Yahoo nog vaag over de nieuwe weg die het bedrijf zou op gaan, maar begin deze week maakte Mayer bekend dat het bedrijf zich meer wil richten op mobiel. Door de verandering gaat Yahoo direct de concurrentie aan met bedrijven als Google en Facebook.

Op de beurs is Yahoo nog zo'n 19 miljard dollar waard. Dat is minder dan de helft van de waarde in 2005, en veel minder dan de voornaamste concurrenten. Marissa Mayer werd in juli benoemd tot CEO van Yahoo. Daarvoor werkte ze bij Google.

Lees meer over:
Tip de redactie