Waarde ‘social media-share’ stijgt flink

AMSTERDAM – De groei van commercie via sociale media blijft zich doorzetten. Berichten die gedeeld worden op Facebook, Twitter en Linkedin leveren bedrijven wereldwijd steeds meer geld op.

Dat blijkt uit onderzoek van online ticketbedrijf Eventbrite.

Het bedrijf berekende, met een eigen analytics-tool, hoeveel extra inkomsten kaartverkopers en organisatoren van feesten kregen wanneer iemand een evenement deelde op social media. Wereldwijd steeg de waarde van een ‘share’ met 81 procent ten opzichte van 2010.

Een share op Facebook is volgens Eventbrite het meest waard: dit zorgt voor 3,19 euro aan extra inkomsten voor de bedrijven. Twitter levert 1,42 euro extra op en Linkedin 71 eurocent.

Nederland

In Nederland levert Linkedin juist de meeste extra inkomsten op, namelijk 2,65 euro. Opvallend genoeg is een share op Facebook het minst waard: 92 eurocent. Twitter zorgt in Nederland voor 1,86 euro extra.

Lees meer over:
Tip de redactie