Zeven ondernemerstrends

AMSTERDAM – Groen is poen, samenwerken en hebben, maar niet houden.

De Rabobank zet in zijn mkb-visie 2012-2015 zeven ondernemerstrends op een rij om bedrijven te steunen bij actuele dilemma’s.

- Klinkende keuzes: het draait om het kennen van de klant en het bieden van snelle en makkelijke keuzes.

- I want it now (#IWIN): speel in op de nieuwe technologie via smartphones en tablets die overal en altijd toegang bieden.

- De wereld dichtbij: Het feit dat het buitenland dichterbij is gekomen schept kansen voor leveranciers en inkopers.

- Do it together (#DIT): omvat het gezamenlijk inkopen en het leren van successen van anderen, als tegenhanger van een individualistische aanpak.

- Hebben, maar niet houden: het belang van status neemt af, ‘kopen en bezitten’ is geen vereiste meer. Vaak is bijvoorbeeld het inhuren van een flexibele schil of het switchen tussen concepten beter.

- Voel het verschil/Er was eens….: gaat in op het verhaal achter het product, op de beleving en associatie die het met zich meebrengt.

- Groen is poen: duurzaamheid in de bedrijfsvoering levert iedereen voordeel op. Duurzaam is de nieuwe norm.

Lees meer over:
Tip de redactie