Groupon zorgt voor 115 miljoen euro omzet in Nederland

AMSTERDAM - Nederlandse koopjesjagers hebben in 2011 voor ongeveer 115 miljoen euro uitgegeven via aanbiedingen van Groupon. Het merendeel van deze acties vond plaats in de Randstad en werd verzilverd bij het mkb. Dat blijkt uit onderzoek van Media Intelligence Lab.

Groupon houdt zijn eigen omzetgegevens geheim. Door de aanbiedingen en het aantal kopers daarvan op de site te monitoren wisten de onderzoekers van Media Intelligence Lab toch te berekenen hoeveel omzet via de site gegenereerd wordt.

Marktleider

Groupon is daarmee de absolute marktleider op het gebied van de kortingssites. De site deed eind 2010 zijn intrede in Nederland door de overname van het Duitse CityDeal. Aanvankelijk bood het enkel aanbiedingen aan in de Randstad. In de loop 2011 werden ook diensten uit andere delen van Nederland aangeboden.

Grootste concurrent van Groupon is Marktplaats Aanbieding. Beide aanbiedingensites hebben 90 procent van de markt in handen, meldt Emerce. Nummer drie is Groupdeal van De Telegraaf.
 

Lees meer over:
Tip de redactie