Sociaal prikbord Pinterest verwijst meer dan Google+

AMSTERDAM – Het virtuele prikbord Pinterest zorgde in januari voor 3,6 procent van het verwijzende verkeer op sociale netwerken. Dat is meer dan YouTube, Google Plus en LinkedIn bij elkaar genereren.

Dat blijkt uit een recent onderzoek van het sociale netwerkbedrijf Shareaholic.

Pinterest is een sociaal prikbord waar mensen interessante links, foto's of video's kunnen delen. Gebruikers kunnen bepaalde interesses instellen en de favoriete links van vrienden volgen. Het bedrijf is in 2010 opgericht en heeft inmiddels vijf miljoen unieke gebruikers per maand.

Het verwijzende verkeer op het sociale prikbord steeg van 2,5 procent in december naar 3,6 procent in januari. Daarmee eindigt het slechts 0.01 procent onder Twitter. Een half jaar eerder startte Pinterest met een aandeel van 0,17 procent. In een zeer korte tijd heeft de site dus een enorme groei doorgemaakt.

Facebook blijft de grootste, met een kwart van al het verwijzende verkeer, en groeide de afgelopen maand nog eens 0,8 procent ten opzichte van december.

Lees meer over:
Tip de redactie