Couponsite LivingSocial maakt verlies van 558 miljoen dollar

AMSTERDAM – Het Amerikaanse bedrijf LivingSocial, een snel groeiende website voor dagelijkse koopjes, heeft in 2011 een verlies van 558 miljoen dollar geleden op een omzet van 245 miljoen dollar.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van aandeelhouder Amazon.

Amazon bezit 31 procent van het bedrijf en moest daarom de verliescijfers verantwoorden.

LivingSocial is drie jaar oud en een van de grootste concurrenten van Groupon. De website heeft wereldwijd meer dan 60 miljoen leden in 25 landen. Er zijn inmiddels meer dan 4900 werknemers in dienst en daarmee is LivingSocial een van de snelst groeiende bedrijven als het aankomt op de groei van het personeel. Sinds de start zijn meer dan 63 miljoen coupons verkocht.

Met de coupons verdiende LivingSocial 245 miljoen dollar in 2011, maar het gaf 686 miljoen dollar uit aan operationele kosten en nog eens 117 miljoen dollar aan overige kosten. Hierdoor bleef een verlies van 558 miljoen dollar over, iets wat in principe niet ongewoon is voor snelgroeiende bedrijven. Ook Facebook, Zynga en LinkedIn maakte tijdens hun groeicyclus grote verliezen mee.

Nederlandse tak

Gisteren werd ook bekend gemaakt dat de Nederlandse tak van LivingSocial ermee stopt. De dertig werknemers moeten eruit en er zullen geen koopjes meer op de website worden geplaatst.

Lees meer over:
Tip de redactie