'ING-storing kost webwinkels veel omzet'

AMSTERDAM - De storing bij het internetbankieren van ING kost webwinkels flink wat omzet. Dat stelt brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Klanten kunnen woensdag nog steeds maar beperkt gebruik van de online betaaldienst, laat ING weten.

De brancheorganisatie vindt de vierde storing in korte tijd onacceptabel. "We klagen al lange tijd over onvoldoende beschikbaarheid van Ideal", zegt voorman van Thuiswinkel.org Wijnand Jongen.

"In de afgelopen maanden is de beschikbaarheid onder aanvaardbare percentages gekomen", klaagt Jongen. "Dat moet nu echt voor eens en altijd de wereld uitgeholpen worden." Ook vorig jaar waren consumenten en webwinkels de dupe van storingen van ING, Rabobank en ABN AMRO, constateerde de brancheorganisatie.

De schade voor webwinkels kan oplopen in de miljoenen, stelde Jongen eerder tegenover NOS op 3. Als belangenvertegenwoordiger wil Thuiswinkel.org voortaan eerder worden geïnformeerd over de storingen, zodat webwinkels hier rekening mee kunnen houden.

De internetdienst is woensdag nog steeds niet volledig beschikbaar. Door tests met de database, waar het probleem lag, kan maar een beperkt aantal gebruikers tegelijkertijd inloggen. De storingen bij ING begonnen zondag.

Lees meer over:
Tip de redactie