‘Uitbreiding naar buitenland gunstig voor bedrijven’

AMSTERDAM – Ondernemingen die internationaal actief zijn presteren beter dan bedrijven die zich alleen op de markt in eigen land toeleggen, zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Regus.

Bedrijven die zich alleen op de binnenlandse markt richten, zouden dan ook serieus moeten overwegen hun vleugels uit te slaan, aldus de kantoorbeheerder.

Van de Nederlandse ondernemingen die al internationaal actief zijn, wil 71 procent verder uitbreiden. Van de bedrijven die alleen in eigen land opereren, wil slechts een kwart de grens oversteken.

Kantoorlocatie

Bij uitbreiding naar het buitenland vormen het vinden van het juiste personeel en een goede kantoorlocatie de grootste struikelblokken.

Iets meer dan de helft van de bedrijven vindt het belangrijk dat contracten op het gebied van vastgoed zeer kortlopend moeten zijn, omdat het niet duidelijk is hoe snel of langzaam de groei zal verlopen.

Terwijl 44 procent van de ondernemingen de voorkeur geeft aan een manager in het land van het moederbedrijf, heeft 56 procent liever een lokale manager. Daarbij vindt 38 procent een goede beheersing van de vreemde taal noodzakelijk.

Lees meer over:
Tip de redactie