Virtuele supermarkt in de metro

AMSTERDAM -  Tesco brengt winkels naar mensen toe met behulp van QR-codes.

Supermarktketen Tesco wil zijn markt vergroten, maar niet investeren in nieuwe winkelpanden. In Zuid-Korea pioniert het bedrijf daarom met een oplossing die de bestaande schappen op een  virtuele manier naar mensen toebrengt.

Koreanen zijn harde werkers en hebben dus weinig tijd om te winkelen. De meeste mensen reizen bovendien met de metro, een plek waar ze een paar minuten per dag op het perron moeten wachten. Tesco combineerde deze kennis en lanceerde een virtuele supermarkt in metrostations, zodat mensen tijdens het wachten kunnen winkelen.

De virtuele supermarkt laat de schappen zien zoals ze ook in de 'echte' winkel te vinden zijn. Met QR-codes kunnen producten vervolgens toegevoegd worden aan het winkelmandje op een mobiele telefoon. Dezelfde dag nog wordt de bestelling geleverd. De verkoopcijfers voor zowel online als offline zijn hiermee gestegen, laat Tesco weten.

Bekijk video:

Tip de redactie