Nieuwe mobiele site voor webwinkel Bol.com

AMSTERDAM - Webwinkel Bol.com probeert een graantje mee te pikken van de opmars van mobiel internet. Deze week opende de site een nieuwe mobiele webwinkel.

In feite is de nieuwe mobiele site (m.bol.com) een snel ladende, makkelijk navigeerbare versie van de reguliere website. "Met een smartphone rondkijken op de normale site is onpraktisch," zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer.

De online winkel kent, onder invloed van toestellen als de iPhone en andere smartphones, al enige tijd een flinke toename van het mobiele bezoekers. Maar kopen doen zij nauwelijks.

Acceptgiro

Dat komt mede door het ontbreken van betaalmogelijkheden als iDeal en creditcard op mobiel gebied. Op de mobiele site van Bol.com is het hierdoor voorlopig alleen mogelijk om met acceptgiro te bestellen.

Schaeffer verwacht dat mobiele iDeal- en creditcard-bestellingen "binnen een jaar  mogelijk worden. "Maar dat hangt mede af van branchebrede inspanningen om dit mogelijk te maken."

Vraag

Het belang van mobiel shoppen neemt intussen alleen maar toe, verwacht Schaeffer. "En wij willen zo dicht mogelijk bij het moment van de vraag zitten."

"Vaak wordt je interesse al gewekt voordat je achter een pc zit, terwijl je je telefoon altijd bij je hebt."

Bol.com heeft geen harde doelen gesteld aan zijn nieuwe mobiele site, maar verwacht dat de mobiele omzet binnen afzienbare tijd op "enkele procenten" zal liggen.

Tip de redactie