USG People gaat merken schrappen

ALMERE - Uitzender USG People, bekend van de uitzendbureaus Start en Unique, gaat merken schrappen. Dat zei topman Rob Zandbergen van het uitzendconcern vrijdag in een toelichting op de gepresenteerde kwartaalcijfers.

USG People wil de kosten terugdringen en de herkenbaarheid van het bedrijf vergroten. ''Verschillende merken gaan verdwijnen'', aldus de topman.

Verdere details wilde Zandbergen nog niet geven. ''Aan het eind van het derde kwartaal kunnen we hier meer over zeggen.'' USG People heeft nu ongeveer dertig merken, waaronder Creyff's, Start People, Unique, Secretary Plus en Content.

Om minder gevoelig te zijn voor economische schommelingen wil het concern zich nog sterker gaan richten op het ontwikkelen van specialistische activiteiten. ''We zijn nu een bedrijf dat gezien wordt als een generieke uitzender. Van dat imago willen we af'', aldus Zandbergen. Het uitlenen van specialisten levert bovendien meer op.

Tip de redactie