Marktaandeel KLM groeit weer

AMSTERDAM - KLM heeft een passagiersgroei van vijf procent weten te bewerkstelligen door de tarieven te verlagen. Dat schrijft de Telegraaf.

De prijs van een ticket daalde de afgelopen twee maanden gemiddeld met tien procent, waardoor het marktaandeel van de luchtvaartmaatschappij in eigen land kon groeien.

Ongeveer de helft van de passagiers die in ons land een vlucht boekte deed dat bij KLM. Internationaal gaat het iets minder goed. Wereldwijd werden er vijf procent minder vluchten bij KLM geboekt, maar concurrenten deden het nog slechter.

Verlies
Vorige maand werd bekend dat de internationale luchtvaart in het eerste kwartaal van 2009 2,1 miljard euro heeft verloren.

"Mensen zien dat de crisis nog niet zo diep ingrijpt en laten zich de vakantie toch niet afpakken. De reisorganisaties doen er ook alles aan om daarop in te haken. We zien nu dat het zetje helpt", zegt Bram Graeber, directeur van KLM Nederland in de krant.

Tip de redactie