Chocolade van kamelenmelk naar Europa

AMSTERDAM - Al Nassma, dat chocolade maakt van kamelenmelk, wil de wereld veroveren. Het merk, dat zijn thuisbasis heeft in de Verenigde Arabische Emiraten, gaat zijn vleugels uitslaan naar nieuwe Arabische markten en naar Europa, Japan en de Verenigde Staten.

Directeur Martin van Almsick stelt tegenover Reuters dat het bedrijf de komende maanden eerst voet aan de grond wil krijgen in Saoedi-Arabië. Ook worden er al gesprekken gevoerd met het Britse warenhuis Harrods en het Amerikaanse bedrijf Chocolate Covered om de producten van Al Nassma aan de man te brengen.

De onderneming is in oktober 2008 opgericht en streeft ernaar 100 ton chocolade met kamelenmelk per jaar te produceren. Om dit voor elkaar te krijgen, beschikt Al Nassma over 3000 kamelen.

Lactose
Volgens Van Almsick bevat kamelenmelk vijf keer zoveel vitamine C als koeienmelk. Daarnaast zou er minder vet, minder lactose en meer insuline in zitten, wat het product geschikt maakt voor diabetici en mensen die lactose-intolerant zijn.

Al Nassma richt zich op het hogere marktsegment. Het product zal dan ook nooit in de schappen van de supermarkt belanden. De chocolade is nu te koop bij de aan de kamelenboerderij verbonden winkel en in luxe hotels.

Tip de redactie