Klanten tevreden over Internetbankieren ING

AMSTERDAM - Klanten van de voormalige Postbank die internetbankieren, zijn sinds de fusie met ING beter af. De website voor het digitale bankieren is veel beter bereikbaar dan de Postbanksite de laatste jaren was. Dat blijkt uit onderzoek dat het AD heeft laten doen.

Uptrends meet de bereikbaarheid via controlestations over de hele wereld door elke vijf minuten een meting te doen. Is een website niet bereikbaar, dan controleert Uptrends meteen opnieuw.

Van de zestien banken, scoorde de site van Triodos het slechtst, hoewel die in 98,8 procent van de tijd bereikbaar was in de onderzoeksperiode. Tijdens de meting was de website mijning.nl een maand lang zo'n 130 minuten onbereikbaar. In augustus 2007 was mijnpostbank.nl zelfs 864 minuten onbereikbaar in een periode van een maand.

Bereikbaarheid
"Wij herkennen het beeld dat Uptrends schetst en we zijn tevreden met de resultaten," meldt Stijn Wesselink van ING. We streven naar een bereikbaarheid van 99 procent." Wesselink meldt dat de nieuwe mijning.nl -site is genomineerd voor de Usability Award voor de meest gebruiksvriendelijke site.

Hoewel sommige sites om te internetbankieren soms onbereikbaar zijn, hebben de Nederlandse banken de bereikbaarheid van hun internetsites over het algemeen goed op orde.

Het valt Brinkman op dat er qua bereikbaarheid van de websites geen onderscheid valt te maken uit grote of kleine banken. De site voor internetbankieren van ABN lag er 86 minuten uit en die van Rabobank en Fortis waren continu bereikbaar.

Tip de redactie