'XS4ALL beste provider'

DEN HAAG - Provider XS4ALL wordt door zijn klanten als beste beoordeeld. Dat blijkt uit de Providermonitor, een nieuwe tweemaandelijkse enquête van de Consumentenbond met metingen en ervaringen van een consumentenpanel.

De resultaten zijn te lezen in de januari-uitgave van de Digitaalgids van de Consumentenbond. Op alle metingen scoorde de provider minimaal 10 procent hoger dan gemiddeld.

Het Net
Op de tweede plaats staat Het Net, als derde volgt KPN. De metingen hebben betrekking op de maanden augustus en september van vorig jaar. Uit de resultaten blijkt verder dat bijna vier op de tien (39 procent) consumenten in die maanden last hadden van internet- en telefoonstoringen. Bij Telfort en Ziggo was dat zelfs iets meer dan de helft.

Het merendeel betrof storingen van internet (26 procent) en telefonie (24 procent). Een op de tien meldde administratieve problemen.

Service
Per provider, in deze eerste test in totaal acht, vulden minimaal 75 consumenten de enquête in. In totaal deden 1960 gebruikers mee. De metingen hebben betrekking op storingen, service en de manier waarop aanbieders met problemen omgaan.

Ziggo scoorde van alle in de enquête meegenomen providers het slechtst op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid van de internetverbinding. Een derde van de Ziggoklanten in het panel had in de meetperiode te maken met wegvallende internetverbinding, tegen een op de vijf gemiddeld. Ook kampt Ziggo vaker dan andere met internetstoringen dan andere aanbieders. In het blad zegt Ziggo zich niet te herkennen in de resultaten.

Tip de redactie