Verzekeraar laat consument meedenken

Verzekeraar FBTO gaat bij het ontwikkelen van nieuwe verzekeringen gebruikmaken van de suggesties van consumenten. Het bedrijf zet daarvoor een bestaand platform in.

Dat meldt de vakwebsite AMweb.nl

FBTO begon 2,5 jaar geleden met het platform Onderling.nl voor verzekeringen. Consumenten konden er al hun mening geven over hoe schadeclaims worden afgehandeld.

De verzekeraar laat weten de meningen van de leden serieus te nemen. "Beslist meer dan 60 procent van de leden dat uitkering van een claim alsnog gewenst is, dan gaan wij over tot uitkering", zegt marketingmanager Carolien Bos van FBTO.

Ideeën insturen

Maar nu wordt het platform ook gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe verzekeringen. Alle leden kunnen tot en met eind oktober ideeën insturen voor een nieuw product of een nieuwe dienst.

Een jury, onder wie een verkeerspsycholoog en een geldexpert van de Consumentenbond, stelt een lijst met de vijf beste ideeën samen. Op het platform kunnen leden dan op het beste idee stemmen.

"Het winnende idee wordt samen met de consument op Onderling.nl verder uitgewerkt en door FBTO ook daadwerkelijk gerealiseerd", legt Bos uit.

Het platform van FBTO heeft nu zo’n tweeduizend leden.

Tip de redactie