Armin van Buuren past logo aan na kritiek Amerikaans technocollectief

Armin van Buuren gaat het logo van een reeks feesten op Ibiza aanpassen, nadat technocollectief Underground Restistance hem aansprak op de gelijkenis met hun beeldmerk.

Voor de aankondiging van een reeks evenementen met de naam UR (afgeleid van Universal Religion) in de club Hï op het Spaanse eiland Ibizia, werd door het team van Van Buuren een logo gebruikt dat sterk overeenkomt met het beeldmerk van Underground Resistance.

'Vervelend'

Nadat het Amerikaanse collectief, tevens platenmaatschappij, zijn beklag deed besloot Van Buuren maatregelen te nemen.

"Laat ik voorop stellen dat ik het vervelend vind dat deze situatie nu gaande is. Mijn team, het team van Hi/Ushuaia en ikzelf, waren ons niet eerder bewust van gelijkenissen tussen ons logo en het logo van Underground Resistance”, zegt Van Buuren desgevraagd tegen NU.nl.

Aanpassen

"Oorspronkelijk is UR, de naam van het nieuwe evenement waarmee ik wekelijks in Ibiza zal staan afgeleid van Universal Religion, een wat ouder, maar desalniettemin een door fans welbekend Armin van Buuren concept. Het beeldmerk, bestaand uit het lettertype en kader, is ontworpen vanuit de Armin van Buuren huisstijl. Na overleg hebben mijn team, het team van Hi/Ushuaia en ik besloten de naam te behouden zoals hij nu is maar het beeldmerk aan te passen. Vertrouwende op het begrip van de media, fans en Underground Resistance."

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie