Recensieoverzicht: Concert John Mayer is 'degelijk' en 'braaf'

John Mayer staat woensdag voor de tweede keer in een uitverkochte Ziggo Dome in Amsterdam. Recensenten die het concert van dinsdag bezochten, vonden het optreden "degelijk" en "braaf".

Het Parool - Drie sterren

"Met het mild funky eerste nummer Moving On And Getting Over en het in het verlengde daarvan liggende Help­less is niets mis: het is volstrekt ongevaarlijke middle of the road-muziek waar je je geen buil aan kunt vallen. (...) Een nummer als het nieuwe Love On The Weekend is daarentegen echt zesjesmateriaal: een flets voortmeanderend wegwerpdingetje met een refrein dat dermate weinig om het lijf heeft dat het vervliegt als ether."

AD - Geeft geen sterren

"Het meeste indruk maakte de akoestische set waarvoor Mayer onder meer koos voor een van z'n grootste én zoetste hits Your Body is a Wonderland. Mayer maakte er uiteraard geen gevaarlijke of rauwe uitvoering van. Je zou hem zelfs braaf kunnen noemen. Maar de volgende stap - saai - volgt bij Mayer nooit, omdat hij zo virtuoos gitaar speelt en zo fluweelzacht zingt, dat het lijkt alsof hij de tekst persoonlijk bij iedere luisteraar in het oor fluistert."

NRC - Drie sterren

"John Mayer is een verdienstelijk gitarist die zich telkens als hem een nieuwe gitaar wordt aangereikt een andere stijl aanmeet. (...) Het blokje in triobezetting kwam er minder vloeiend uit, met bonkige ritmes en vormloze songs die eigenlijk veredelde jamsessies waren. Met Jordan en Palladino vormt Mayer niet de organische eenheid die zo’n powertrio zou moeten zijn, terwijl hij de persoonlijkheid mist van een Clapton of een Hendrix."