Recensieoverzicht: 'Rihanna goed, ondanks slechte akoestiek Arena'

Rihanna trapte vrijdagavond het Europese deel van haar Anti World Tour af in de Amsterdam Arena. Het concert van de 28-jarige zangeres werd eerder verplaatst van 11 juni naar 17 juni. Wat vinden Nederlandse media van haar optreden?

De Volkskrant - 3 sterren

"Dat de Barbadiaanse zangeres Rihanna Amsterdam had uitverkoren om er haar Europese tournee te starten, was natuurlijk prachtig en eervol. Gisterenavond speelde 'RiRi' de liedjes van haar laatste plaat ANTI, in een Arena die overliep van liefde. Helaas duwde de slechte akoestiek van diezelfde Arena Rihanna ook naar het randje van de afgrond: haar stem verzoop in een galmende grot vol donderende drums en bassen, en die vocale ramp deed de visuele pracht van haar superstrakke show bijna teniet."

AD - 2 sterren

"Nu de Amsterdam Arena al bijna twee jaar geen decor was geweest voor grote popconcerten zou je bijna vergeten hoezeer de voetbaltempel altijd zucht onder de dramatische akoestiek. Gisteravond eiste de galmbak een volgend slachtoffer: popster Rihanna. Omdat die juist een show vol holle drumbeats had meegenomen, echode ze haar bezoekers naarmate de avond vorderde steeds verder richting gehoorbeschadiging. (..) Duidelijk was dat Rihanna af en toe leunde op een band met ondersteunende vocalen. In sprinttempo werkte de zangeres zich in de Arena door haar hitmateriaal - Van Umbrella tot Rude Boy en van Man Down tot We Found Love - heen. Om na een ook in visueel opzicht nogal saaie show (de lelijke witte zeilen gaven haar podium de allure van een gordijnenhandel) na anderhalf uur het zaallicht weer te laten aanfloepen."

Het Parool - 3 sterren

"Rihanna weet hoe ze een entree moet maken. Ze was zelf goed bij stem, alleen jammer dat we haar zo weinig hoorden. Ze werd regelmatig overstemd door haar band (met harde bas en twee stevige drummers) of ze liet het zingen over aan haar achtergrondzangers en het publiek. Pas bij de laatste drie rustigere liedjes konden we haar echt goed horen en liet ze zich van haar innemendste kant zien. Het was een razendsnelle, strak geproduceerde wervelwind van een show, maar daardoor ook een tikkeltje steriel."