Samsung stelt Nederlandse levering Galaxy Note 7 nogmaals uit

Nederlanders die een Samsung Galaxy Note 7 hebben besteld, moeten opnieuw langer wachten op de levering van het toestel.

De bezorging van het toestel wordt tot nader order uitgesteld, zegt een woordvoerder van Samsung maandag tegen NU.nl.

Eerder werd in verschillende landen al een grootschalige terugroepactie gehouden, nadat de accu van tientallen Note 7-toestellen in brand vloog. In de afgelopen week zijn verschillende meldingen verschenen van vervangende smartphones met hetzelfde probleem. Er moest onder meer een Amerikaans vliegtuig worden geëvacueerd nadat een Note 7 in brand vloog.

Oorspronkelijk zou de smartphone op 2 september in de verkoop gaan. Dat werd in verband met "grote vraag" uitgesteld tot 9 september, maar ondertussen kwamen de kwaliteitsproblemen aan het licht. Dat leidde opnieuw tot uistel van de verkoop, tot 10 oktober.

Productie

Het is onduidelijk wanneer klanten hun Note 7 nu kunnen verwachten. Als ook de vervangende Note 7 wordt teruggeroepen, zou de levering van het toestel helemaal kunnen worden geannuleerd. Samsung-klanten in het buitenland kunnen er al voor kiezen om hun Note 7 in te ruilen voor een ander model.

Samsung meldde maandag aan een Zuid-Koreaanse toezichthouder dat het bedrijf het productievolume van zijn Note 7 heeft "aangepast" om extra kwaliteitscontroles uit te voeren. Anonieme bronnen meldden aan verschillende media dat de productie helemaal is stilgelegd.

Lees meer over:
Tip de redactie