Persgroep en ANP sluiten vierjarig contract

De Persgroep Nederland en het persbureau ANP sluiten een nieuw contract voor vier jaar. De Persgroep, uitgever van grote nationale en regionale nieuwsmedia en eigenaar van onder meer Q-music verlengt de relatie met het ANP vanaf 1 januari 2017.

In een reactie laat het ANP weten blij te zijn met de verlening van de samenwerking. "Deze langjarige overeenkomst met De Persgroep geeft vertrouwen en is gebaseerd op een gezond partnerschap", aldus Guido van Nispen, CEO van het persbureau. Volgens Marcel van Lingen, hoofdredacteur en mediadirecteur van het ANP blijft hierdoor de kwaliteit gehandhaafd en blijven de kosten in de hand.

Frits Campagne, CEO van de Persgroep Nederland is ook tevreden. Hij noemt het "in het belang van de journalistiek dat er een sterk nationaal persbureau blijft". 

Het Algemeen Nederlands Persbureau bestaat sinds 1934 en levert jaarlijks honderdduizenden nieuwsberichten, foto's en video's. Nederlandse media hebben langjarige relaties met het ANP.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie