John de Mol sluit miljoenendeal in China

Na succes met de Chinese variant van The Voice, heeft John de Mol een andere mediapartner gevonden die Talpaformats naar China wil halen. 

"We worden een speler van belang in een markt met ruim 1,3 miljard inwoners", zegt De Mol in De Telegraaf.

Zhejiang Tangde betaalt 60 miljoen dollar (55 miljoen euro) voor The Voice en steekt daarnaast nog 50 miljoen dollar (45 miljoen euro) in de joint venture die de Talpaformats gaat ontwikkelen voor de lokale markt. 

''China is straks na Amerika onze grootste afnemer, dat geeft een enorme kick." The Voice heeft er al vier succesvolle seizoenen in China op zitten. Volgens De Mol kijken er 300 tot 500 miljoen Chinezen naar de shows. Ook The Voice Kids is al in China te zien. 

Formats

De mediamagnaat is momenteel ook in gesprek over andere formats.

''Je kunt denken aan Dance dance dance, The big picture, of Weet ik veel. Ik hou van Holland - dat we in het buitenland verkopen onder de titel I love my country - kent al een Chinese variant; met pandaberen in plaats van koeien.''

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie