'K3 moet stoppen met reclame maken voor ongezond eten'

De Alliantie Stop Kindermarketing heeft de nieuwe bandleden van K3 opgeroepen te stoppen met kinderen te verleiden ongezond te eten. 

De coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten en kinderartsen roept de popgroep op om geen reclame meer te maken voor producten die slecht zijn voor kinderen, zoals chips, koek, ijs en snoep.

De Alliantie, waarvan onder meer de Consumentenbond, foodwatch, de gemeente Amsterdam en de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde deel uitmaken, heeft K3 een nieuwjaarskaart gestuurd met daarin het dringende verzoek.

E-mailactie

Medio vorig jaar was consumentenorganisatie foodwatch een e-mailactie begonnen tegen multimediabedrijf Studio 100, waar K3 ook onder valt, als protest tegen de ongezonde kindermarketing.

In een reactie aan NU.nl laat Studio 100 weten "altijd nauwgezet de richtlijnen van de overheid te volgen". "Daarnaast zijn we aan het bekijken hoe we ons beleid kunnen finetunen in functie van de veranderende inzichten op het vlak van voeding."

Lees meer over:
K3

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie