Uitgever New Skool Media neemt weekblad Elsevier over

Uitgever New Skool Media gaat weekblad Elsevier overnemen. De huidige uitgever Reed Business Nederland behoudt een minderheidsbelang in de nieuwe constructie.

Door de aankoop ontstaat een mediahuis met 26 consumententitels en een omzet van 65 miljoen euro.

"We zijn verheugd dat we een professionele club met weekblad Elsevier en BeleggersBelangen aan ons portfolio kunnen toevoegen", aldus Cor Jan Willig, oprichter van New Skool Media. 

"We zien veel mogelijkheden binnen de New Skool Media organisatie om innovatieve concepten te ontwikkelen voor het totale portfolio."

Onder de overname vallen naast het weekblad onder meer ook de site van ElsevierBeleggersBelangen, en Beurs.nl.

New Skool Media kocht in 2014 negentien bladen van Sanoma, waaronder Vorsten, KIJK en ZIN.

Naam

Begin december werd bekend dat het weekblad de naam zou moeten veranderen, omdat de eigenaar de naam Elsevier alleen nog wilde gaan gebruiken voor de wetenschappelijke uitgeefactiviteiten. Toen werd ook al de mogelijkheid onderzocht om het blad samen met een andere uitgever te exploiteren.

Volgens Adformatie mag het weekblad de komende vier jaar toch de naam Elsevier blijven houden.

In 1891 werd Elsevier, toen nog een maandblad, voor het eerst uitgegeven.

Volgens medeoprichter Rob Koghee van New Skool Media is "het een droom om een van de meest prestigieuze tijdschriften van ons land in bezit te kunnen krijgen".

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie