Arie Boomsma dankbaar voor nominatie meest irritante reclame

Arie Boomsma is het programma Radar dankbaar dat hij en frisdrankmerk Holy Soda genomineerd werden voor een Loden Leeuw, voor de meest irritante reclame van 2015.

Boomsma was korte tijd te zien in een commercial van het merk. Daarin liep de presentator over water, een verwijzing naar de naam van de frisdrank.

De stichting Reclame Code ontving klachten over het filmpje, omdat het zou spotten met religie. 

Kort daarna haalde het bedrijf het spotje van televisie en werd gemeld dat er een conflict was met Boomsma. Dat bleek echter alleen een publiciteitsstunt te zijn.

Video: Boomsma in reclame Holy Soda

Holy Soda reclame met Arie Boomsma

Uitreiking

Maandagavond werden de Loden Leeuwen uitgereikt. Adelheid Roosen won de prijs en Boomsma kwam niet verder dan 22 procent van de stemmen. Toch is hij dankbaar voor de nominatie.

"Holy Soda is een klein merk, met een gering marketing budget. En hoewel het natuurlijk nooit leuk is als iemand je in zo'n negatief lijstje zet, zijn we Avro/Tros Radar toch dankbaar voor het mooie slotakkoord dat ze onze reclame campagne gaven met hun nominatie voor de Loden Leeuw. Zoveel extra publiciteit. Dat hadden we zelf dit najaar nooit voor elkaar gekregen", zegt Boomsma met enig cynisme op zijn eigen website.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie