Adelheid Roosen meest irritante BN'er in reclame

Adelheid Roosen heeft maandag de Loden Leeuw gewonnen als meest irritante BN'er in een reclamespot op tv.

Dat maakte het Avrotros-programma Radar bekend. Er werden dit jaar ruim 70.000 stemmen uitgebracht.

Adelheid Roosen won de competitie met groot gemak. De actrice kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haar zelf werd ontwikkeld.

Arie Boomsma kwam niet verder dan 22 procent van de stemmen, het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp kreeg 19 procent.

De prijs voor meest irritante Bekende Nederlander in een reclamespotje wordt sinds 2004 uitgereikt. Eerdere winnaars hiervan waren Tim en Tom Coronel (2014), Maarten van der Weijden (2013) en Patricia Paay (2012).

Video: Meest irritante BN'er van 2015 in een reclame

Meest irritante reclame-BN'er is Adelheid Roosen

Meest irritante commercial

De Loden Leeuw voor meest irritante commercial ging naar 'Ontdek wat TUI met je doet' van reisorganisatie TUI Nederland met 26 procent van de stemmen. 

De reisorganisatie heeft de reclamecampagne inmiddels aangepast. "Het monster zal nog wel voorbijkomen maar krijgt een minder grote rol in de rest van de reclamecampagne", zo citeerde Radar een woordvoerder van TUI.

TUI won de onderscheiding met een klein verschil. Nooit eerder lagen de uitslagen van de top drie zo dicht bij elkaar, aldus Radar. De reclame van brillenwinkel Specsavers kwam uit op 25 procent en de belspotjes van Simpel volgden met 24 procent.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie