Zweeds zonnebrillenmerk boycot klassieke modellen

AMSTERDAM - Horloge- en zonnebrillenmerk Triwa heeft in haar nieuwe zonnebrillencollectie de klassieke vormen links laten liggen en komt met een aantal eigenzinnige modellen op de markt.

Triwa heeft pontificaal laten weten niet te kiezen voor klassieke mannelijke referenties als bijvoorbeeld de pilotenbril. In plaats daar van zijn de brillen, met namen als Homies, Hobos en Hangovers, een hommage aan hedendaagse anti-helden.

“We willen onze klanten simpelweg meer relevante accessoires bieden die de wereld een beetje kleurrijker en origineler maken", zegt Ludvig Scheja, creatief directeur van Triwa.

In lijn met het bedrijfscredo Adding Colour heeft Triwa kleurelementen toegevoegd aan de uiteinden van de brillenpoten. Scheja: “De designs flirten duidelijk met klassieke vormen en hebben zeer fashionable kleuren. Ik ga ervan uit dat de consument dat waardeert.”

De zonnebrillen van Triwa zijn gemaakt van handgesneden acetaat en hebben lenzen van Carl Zeiss Optics. Alle modellen kosten 99 euro.

Lees meer over:
Tip de redactie