Schoenenontwerpers maken nieuw model voor 'het glazen muiltje'

Negen internationale schoenenontwerpers hebben een eigen interpretatie gegeven op het glazen muiltje uit het sprookje Assepoester.

Dit meldt de Britse editie van Vogue

Schoenenontwerpers Jimmy Choo, Salvatore Ferragamo, Nicholas Kirkwood en Stuart Weitzman zijn achter de tekentafel gekropen om het glazen muitlje een make-over te geven.

Daarnaast namen ontwerpers Paul Andrew, Alexandre Birman, René Caovilla, Charlotte Olympia en  Jerome C. Rousseau deel aan het project, dat door Disney gestart is.

Magische schoen

"Iedere vrouw zou wel een Assepoester-moment in haar leven willen", zegt Sandra Choi, creatief directeur van Jimmy Choo. "Ik wilde een magische schoen creëren, met een verleidelijke glans en een tijdloos silhouet."

De schoenen zijn in maart te zien in de etalages van Saks Fifth Avenue in Beverly Hills en New York. Ook zijn de vernieuwde muiltjes te koop in de winkels van de verschillende ontwerpers.

Lees meer over:
Tip de redactie