'Hoofdontwerper J.Crew moet zich meer met haar werk bezighouden'

Jenna Lyons, de hoofdontwerper van het Amerikaanse modelabel J.Crew is tot de orde geroepen. Ze moet zich meer bezighouden met haar werk en minder met zelfpromotie.

Dat schrijft Page Six.

Het gaat niet goed met het Amerikaanse modelabel. Het label boekte in 2014 een verlies van 495 miljoen euro, terwijl het een jaar eerder nog winst maakte. Volgens Mickey Drexler, de directeur van het label is dit deels te wijten aan het feit dat Jenna Lyons zich te weinig bezig houdt met haar werk.  

Lyons heeft de laatste tijd een hele drukke agenda. De ontwerpster had een gastrol in de televisieserie Girls, was aanwezig op een mode-evenement in het Witte Huis, huurde een vierjarige ontwerpster in, ging naar de bruiloft van Solange Knowles en poseerde voor Harper’s Bazaar, O Magazine, The New York Times en Vogue

Sportkleding

Ook was ze aanwezig op een receptie ter ere van het bezoek van de Britse prins William en zijn vrouw Catherine aan New York. Dit alles terwijl de verkopen van haar modelabel steeds meer achteruit gingen. 

Drexler heeft onder meer voorgesteld een collectie sportkleding op te nemen in het assortiment, om zo de verkoopcijfers op te krikken. Daarnaast wil hij dat Lyons zich meer met haar werk bezig gaat houden.

Lees meer over:
Tip de redactie