Vieze kamer grootste ergernis bij Nederlandse hotelgast

Ruim 45 procent van de Nederlandse hotelbezoekers ergert zich aan hotelkamers met vieze vlekken op het tapijt, slecht gereinigd sanitair en een beschimmeld douchegordijn.

Dat blijkt uit een onderzoek van Team Vier onder 612 Nederlandse hotelgasten in opdracht van Logis Hotels.

Mensen die in de grote steden wonen ergeren zich iets minder snel aan een vieze hotelkamer. Van hen zegt 40 procent dat dit de grootste ergernis is tijdens een verblijf in een hotel.

Van de mensen uit het oosten van Nederland ergert ruim 50 procent zich aan een vieze hotelkamer. Zo'n 40 procent van alle ondervraagden vindt dat met name de badkamer goed schoongemaakt moet zijn.

Bed

Van de ondervraagden vindt 17 procent een slecht bed een grote afknapper. Meer dan 30 procent vindt een goed bed dan ook de belangrijkste voorwaarde voor een geslaagde hotelovernachting.

Bijna een kwart vindt een goed ontbijt het belangrijkst. Van de mensen uit het noorden van Nederland hecht 32 procent hier het meeste waarde aan.

Tenslotte geeft 29 procent van de ondervraagden aan dat geluidsoverlast een hotelovernachting grondig kan verpesten.

Lees meer over:
Tip de redactie