Abercrombie & Fitch schaft logo's af

De Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch, die al enige tijd in zwaar weer verkeert, schaft de grote logo's op kledingstukken, waarmee ze ooit bekend werden, af.

Dat schrijft Women's Wear Daily.

Grote logo's op kledingstukken waren ooit erg populair bij de veelal jonge doelgroep van de keten, maar lijken nu volledig uit de gratie te zijn.

Andere bekende kledingmerken als Gucci en Coach zijn ook gestopt met het afbeelden van grote logo's op hun kleding en accessoires.

Reclamebord

Abercrombie & Fitch stopt niet in één keer met de logo's, maar wil ze, met name in de Verenigde Staten, gefaseerd gaan afschaffen.

De kleding met logo's zal nog wel verkocht worden in de winkels buiten de VS, waar ze nog wel populair zijn. Het bedrijf wil zich in de toekomst ook meer gaan toeleggen op modieuze, wisselende collecties.

"Onze klanten willen geen logo's meer", zegt een woordvoerder van het label. "Ze willen geen wandelende reclameborden meer zijn."

Zwart

Het bedrijf voerde eerder al veranderingen door om iets aan de teruglopende verkopen te doen. Zo verkoopt het voor het eerst ook zwarte kledingstukken, staat de muziek in de winkels zachter en mag er daglicht in de winkels komen.

Lees meer over:
Tip de redactie