Nieuwe naam voor Amsterdam Fashion Week

Automerk Mercedes-Benz is de titelsponsor van de Amsterdamse modeweek geworden. De modeweek heet voortaan Mercedes-Benz Fashionweek Amsterdam.

Het is de eerste keer dat het Nederlandse mode-evenement een titelsponsor heeft, zo meldt de Nederlandse editie van Vogue. Het automerk sponsort ook de modeweken van New York, Milaan, Parijs en Londen.

Voorheen werd de Amsterdamse modeweek gesponsord door Fortis en Volvo. Aankomende fashion week - van 17 tot en met 27 januari - zal de eerste zijn dat de nieuwe naam in werking treedt.

"De creativiteit die jonge Nederlandse ontwerpers laten zien tijdens de modeweek springt internationaal steeds meer in het oog", aldus Peter Zijlstra, woordvoerder van het automerk. 

"Door de koppeling van ons merk aan het evenement wordt een aansprekende, uniforme uitstraling gerealiseerd waarmee de modeweek zich internationaal nog krachtiger kan profileren. In Nederland gaan we actief meewerken aan het verder uitbouwen van de fashion week."

Tip de redactie