'Timberland wil jonger publiek aantrekken'

Schoenenmerk Timberland lanceert zijn nieuwste campagne 'Best Then, Better Now' om een jonger publiek te trekken.

Het merk bestaat veertig jaar en wil zich minder richten op de praktische bruikbaarheid van de schoen en meer op de stijl. "De campagne is een uitnodiging om Timberland te herontdekken", zegt Jim Davey, werkzaam bij het merk.

Timberland heeft twee jaar lang onderzocht hoe mensen wereldwijd tegen het merk aankijken. Daaruit bleek dat veel mensen Timberland wel kende, maar vaak aan het verleden dachten bij het zien van de schoenen.

"Consumenten willen meer stijl, meer nieuwe looks en jeugdige energie zien", aldus Davey tegen Women's Wear Daily.

Generatie

De generatie die in de jaren negentig op de schoenen liep, zal dit nu niet snel meer doen volgens Davey. "Misschien alleen nog wanneer het slecht weer wordt, of als ze in de bossen lopen. We gaan de schoen aantrekkelijk maken voor de volgende generatie consumenten."

Begin jaren negentig werden de Timberlandlaarzen door een groot aantal rappers in de hiphop- en urbancultuur gedragen. Sterren als Beyonce, Kanye West, Rihanna en Jay-z zijn ook regelmatig te zien terwijl ze een paar Timberlands dragen.

Lees meer over:
Tip de redactie