Consument kocht minder badmode voor meer geld

Consumenten kochten in de eerste vijf maanden van dit jaar minder zwemkleding en andere badmode.

De artikelen die gekocht werden, gingen wel voor meer geld over de toonbank. De totale bestedingen aan badmode daalden met twaalf procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt onderzoeksbureau GfK vrijdag.

Gemiddeld werd aan bikini's, zwembroeken en andere badmode per artikel 20,79 euro uitgeven. In de eerste vijf maanden van 2012 was dat nog 20,06 euro.

De stijging was veel groter bij online gekochte producten. Dat gemiddeld bestede bedrag steeg van 23,63 naar 26,60 euro.

Kinderen

Met een daling van 21 procent werd vooral minder besteed aan badmode voor kinderen. De bestedingen aan damesbadmode daalden met elf procent eveneens sterk. De daling schrijft het GfK niet toe per se toe aan het slechte voorjaarsweer.

Ook vorig jaar daalden de bestedingen voor badmode. GfK heeft geen informatie vrijgegeven over het totaal bestede bedrag aan badmode.

Lees meer over:
Tip de redactie