Cacharel voortaan Cacharel Paris

AMSTERDAM - Na Yves Saint Laurent - nu Saint Laurent Paris - slaat ook Cacharel een nieuwe weg in met haar naam. Het label voegt 'Paris' toe aan haar naam.

Met Richard Alibert, voorheen werkzaam bij Céline en Bonpoint, als nieuwe CEO verandert Cacharel niet alleen haar naam. De prijzen gaan met 30 tot 40 procent omlaag. Zo gaat een blouse tussen de 150 en 185 euro kosten, een jurk tussen de 250 en 350 euro en een jas rond de 500 euro. Het label hangt dus vanaf de herfst van 2013 niet meer tussen de grote modehuizen in de winkel, maar tussen de wat jongere, vaak hippere, merken.

Ontwerpersduo Ling Liu en Dawei Sun, die het werk van Cédric Charlier bij Cacharel overnamen toen zijn contract op mysterieuze wijze niet werd verlengd vorig jaar, blijven bij het label.

Naamswijziging

De keuze voor een naamswijziging lijkt te zijn gemaakt omdat het label haar Franse identiteit wil versterken. "Het merk moet sterk zijn in Parijs en de rest van Frankrijk. Als we hier niet sterk zijn, kunnen we dat ergens anders ook niet", meldt Jean Bousquet, oprichter en directeur van het merk volgens Fashionista.

Lees meer over:
Tip de redactie