WWD reikt beauty awards uit

AMSTERDAM – Women’s Wear Daily, een website op mode-en beautygebied, reikte donderdag verschillende prijzen uit tijdens de WWD Beauty Biz Awards aan merken als Chanel, Maybelline, Pantene en Thierry Mugler.

Zowel luxe- als massamerken kwamen tijdens de Awards van Women’s Wear Daily aan bod. Breakthrough Product of the Year ging naar Chanel en Maybelline voor make-up en naar Clinique en Johnson & Johnson in de categorie huidverzorging.

L’Oréal en Garnier Fructis namen de prijs in de categorie haar in ontvangst en Womanity van Thierry Mugler won de prijs in de parfumcategorie.

Marc Jacobs naakt

De prijs voor The Best Executed Launch Strategy is bedoeld voor merken die grote risico’s namen met grote ideeën. Pantene won deze prijs in de categorie haar door de nieuwe formule, de nieuwe verpakkingen en de herlancering van de klassieke haarverzorgingslijn.

Marc Jacobs’ parfum Bang kreeg deze prijs voor de advertentiecampagne waarin de ontwerper zelf naakt te zien is met alleen een grote fles parfum voor zijn kruis.

Nieuwkomer

Michelle Phan ontving de Newcomer of the Year award voor haar make-up instructievideo’s op YouTube. Topshop, Macy’s en Target deelden de prijs voor Retailer of the Year.

Lees meer over:
Tip de redactie