Gap slaat flater met nieuw logo

AMSTERDAM - Vers van de pers was het nieuwe logo, maar Gap is er ook alweer vanaf gestapt. Het modemerk kreeg zoveel klachten over het nieuwe ontwerp dat de oude variant, de blue box, inmiddels teruggehaald is.

Het bedrijf verspreidde zonder uitleg het nieuwe logo op het internet. Gap zag na vier dagen echter hoeveel negativiteit de vernieuwing opriep en plaatste hierover een bericht op Facebook, zo meldt Stylelist dinsdag.

"Oké. Het is ons duidelijk dat jullie het nieuwe logo niet leuk vinden. We hebben veel geleerd van de feedback. We willen alleen het beste voor het merk en onze klanten. Dus we luisteren naar de menigte en brengen vanavond nog de blue box terug", zo luidde de verklaring.

Energie

Voorzitter van Gap, Marka Hansen, plaatste daarnaast een persbericht op de site van het merk met uitleg over de beslissing. "Afgelopen week richtten we ons op de feedback en dachten we na over hoe we met alle passie om moesten gaan. Uiteindelijk zijn we erachter gekomen hoeveel energie er om ons merk hangt. Alle wegen leidden ons terug naar het blauwe vierkant en we besloten het nieuwe logo niet langer op onze website te gebruiken."

"We hebben in dit proces veel geleerd. En het is ons duidelijk dat we het niet op de juiste manier hebben aangepakt", zo voegt Hansen eraan toe. "We erkennen dat we de gelegenheid misten om ons met de online gemeenschap te verbinden. We willen misschien wel ons logo ontwikkelen, maar we zullen het tegen die tijd anders aanpakken."

Vergelijk logo's.

Lees meer over:
Tip de redactie