Unilever lanceert Marmite-chocola

AMSTERDAM – Smaken die men normaal niet zou combineren zitten steeds vaker toch bij elkaar in één reep chocolade. De nieuwste reep van dit genre bestaat uit 98 procent melkchocolade en 2 procent Marmite-aroma, dat dus bestaat uit gist, uipoeder en knoflookpoeder.

Deze eigenaardige Marmite-chocoladereep wordt komende week in Groot-Brittannië gelanceerd. Marmites slogan 'Love it or hate it' zou aangeven wat de mensen van deze eigenaardige chocolade zullen vinden.

Chef Rowley Leigh, eigenaar van Le Café Anglais in West Londen, heeft het product getest voor de Daily Mail. Hij was echter niet onder de indruk.

"Ook al kun je de aroma’s goed ruiken, van de smaak is nog weinig over. Er zit maar zo weinig Marmite in de chocola verwerkt, dat het lijkt alsof ze zelf al weinig vertrouwen in het product hadden. Ze hebben het wel geprobeerd zo mild en zoet mogelijk te maken, maar na een tijdje wordt het zelfs een beetje misselijkmakend", aldus de chef.

Lees meer over:
Tip de redactie