Thuis-spa populair door recessie

AMSTERDAM - Vrouwen schakelen massaal over naar doe-het-zelf schoonheidsbehandelingen door de aanhoudende recessie. De verkoop van verzorgingsproducten van het gezicht, zoals hydraterende crèmes, is althans beter dan ooit.

De Engelse verkoopcijfers liegen er niet om. De verkoop van gezichtscrèmes groeit het snelst met ruim 500 miljoen euro. Door de recessie worden families gedwongen op het geld te letten.

Vrouwen kiezen daarom eerder voor een doe-het-zelf behandeling dan dat zij naar de schoonheidsspecialiste gaan."Zelfs in slechte tijden willen mensen er goed uitzien", aldus de Daily Mail op basis van de cijfers.

 

Olaz en L’Oréal

 

Volgens trendwatcher Cate Hunt van merkontwikkelingsbureau Added Value, worden verzorgingsproducten met krachtige ingrediënten door consumenten hartelijk verwelkomd. Men ziet deze producten als alternatief voor de schoonheidssalon.

 

Tip de redactie