Playboy lanceert 3D naakt

AMSTERDAM – Het bekendste blootblad ter wereld heeft besloten mee te doen aan de 3D-trend die momenteel opmars maakt.

De juni-editie van Playboy Amerika heeft althans een middenposter die, met de bijgeleverde 3D-bril, een bijzonder 'gevormd' model toont.

"Het is het moment waar we, diep van binnen, al zó lang op wachten", verzucht de Daily Mail alvast opgelucht over het initiatief. Toch lijkt het er op dat Playboy-baas Hugh Hefner niet zijn lezers, maar vooral zijn kasboekje voor ogen had met de nieuwe middenpagina.

De Britse krant meldt namelijk eveneens dat de omzetten van het blootblad zijn teruggelopen en dat 3D naakt –net zoals recentelijk de shoot met Marge Simpson- slechts een simpele verkooptechniek is. Iets waar ze zich bij Playboy niet echt voor lijken te schamen.

"Het is hoe huidige printmedia werken", zegt redacteur van het tijdschrift, Jimmy Jellinek. "Je moet de aandacht van de pers weten te trekken. De shoot met Marge was ook om die reden gemaakt."

Bovenop

Hugh Hefner doet er op zijn beurt een schepje bovenop door aan te geven dat hij eigenlijk bar weinig opheeft met 3D. "Wat mensen driedimensionaal willen zien? Waarschijnlijk naakte vrouwen", zegt hij. "Maar ik heb niet heel veel met de techniek. 2D films werken in ieder geval prima voor mij."

De 3D kick-off wordt verzorgd door model Hope Dworaczyk. Of de Nederlandse editie aan soortgelijke initiatieven werkt, is niet bekend.

Jimmy Jellinek over de shoot met Marge: 

Tip de redactie