Nivea opnieuw meest betrouwbaar

AMSTERDAM – Op het gebied van gezichtsverzorging is Nivea ook dit jaar uitgeroepen tot meest betrouwbare merk. Dat is gebleken uit het European Trusted Brands onderzoek 2010 van uitgeverij Reader’s Digest.

Nivea werd voor het zesde opeenvolgende jaar in alle zestien landen, waaronder Nederland, uitgeroepen tot meest betrouwbare merk in de categorie gezichtsverzorging. Het is het enige merk dat in alle onderzochte Europese landen binnen één bepaalde categorie het meeste vertrouwen krijgt van de respondenten.

Volgens Oele Steenks, hoofdredacteur van Reader’s Digest in Nederland, is het niet verrassend dat het merk ook dit jaar tot meest betrouwbare handelsnaam binnen de gezichtsverzorging is verkozen. "Nivea biedt al honderd jaar producten waar generatie na generatie op wordt vertrouwd en heeft daardoor een grondige expertise opgebouwd op het gebied van verzorging", laat zij weten.

Op het gebied van haarverzorging en cosmetica bleken de respondenten ondanks deze grondige expertise echter meer verdeeld. In Nederland werd Nivea op cosmetica-gebied eveneens het meest betrouwbaar gevonden, wat zeker niet voor alle landen zo was, maar in de categorie haarverzorging ging Andrelon er met de eerste plek vandoor.     

Database

Het European Trusted Brands onderzoek geeft voor het tiende achtereenvolgende jaar inzicht in het vertrouwen van de Europese burger.

Uit een database met 4,5 miljoen klanten selecteerde Reader´s Digest respondenten uit zestien verschillende landen, te weten: België, Duitsland, Engeland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenie, Rusland, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

In totaal deden 32.163 consumenten mee aan het onderzoek, waarvan 2.106 uit Nederland.

Tip de redactie