CK One in Parijse metro

AMSTERDAM - Parfumproducent Coty heeft in samenwerking met cosmeticawarenhuis Sephora een unieke manier gevonden om de klassieker CK One van Calvin Klein aan de man te brengen:  Via automaten in de metro.

Op vier Parijse metrostations zijn compacte maar chique automaten geplaatst waaruit 15 ml parfums, van een nieuw geurtje binnen de CK One-lijn, voor 10 euro gehaald kunnen worden.

Het gaat om een limited edition-uitgave van de klassieker en men hoopt dat de verkoop via automaten toch meer spontane aankoopacties leidt. Het kleine formaat zal de parfumliefhebber ook niet afschrikken, zo laat vaksite CosmeticsDesign weten, omdat consumenten steeds vaker alleen nog kleine verpakkingen kopen.

Weerbarstiger

Hoe kleiner, hoe goedkoper, zo zou de consument denken. De waarheid is echter weerbarstiger, omdat je vaak voor minder toch meer per milliliter betaalt. Toch verwachten Coty en Sephora dat deze unieke verkoopmethode tot een ware buzz zal leiden.

De marketinggig zal twee weken duren. Volgens de betrokken partijen past het karakter van een automaat om producten te kopen heel erg bij deze tijd: ‘ik wil alles, en ik wil het nu’.

Tip de redactie