Armani Exchange-reclame bestempeld als softporno

AMSTERDAM - Armani Exchange wil met Valentijnsdag maar al te graag de liefde delen, maar sommige overbezorgde ouders vinden dat het merk nu te ver gaat.

Op de advertentie zijn drie koppels te zien, waarvan één homo, één lesbisch en één hetero, die elkaar liefkozen. Softporno noemt One Million Moms, onderdeel van de Amerikaanse Familie Associatie, de advertentie.

De organisatie heeft tot doel om de samenleving te ontdoen van de ‘vuiligheid’ waarmee kinderen elke dag te maken krijgen. Normaal gesproken richten zij zich op televisie, maar ze schrijven op hun website dat ze deze reclame niet langer kunnen negeren, aldus The Huffington Post woensdag.

Schandalig

Ze melden dan ook: “Winkelcentra, waar jongeren rondhangen, hebben de ramen met deze advertentie volhangen, de posters zijn niets anders dan softporno. Twee van de drie koppels representeren biseksuele paren. En het kan nog erger, 'Deel de Liefde' is de tekst bij de poster.”

Verder staat op de site dat de vrouwen schandalig zijn gekleed en dat het de vraag is of de mannen überhaupt kleding aan hebben.

Armani Exchange staat erom bekend dat zij ‘schokkende’ en vaak seksueel getinte reclames uitgeven. Afgelopen maart werd een gewaagde poster verboden in het Meatpacking District in New York.

De Valentijnsposter.

Tip de redactie