Hoger libido door glaasjes rode wijn

Laatste update:  27 juli 2009 12:14 info

AMSTERDAM – Vrouwen die er een gewoonte van maken iedere dag twee glaasjes rode wijn te drinken, zouden meer zin in seks hebben dan geheelonthouders.

Foto:  ANP


Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Florence, waarover The Telegraph maandag bericht.

De reden voor deze hogere seksdrang vinden de onderzoekers in de ingrediënten die rode wijn bevat en die de bloedstroom naar ‘belangrijke gebieden‘ zouden bevorderen. Hierdoor zou de vrouw meer zin in seks krijgen.

Vragen

Om de effecten te berekenen bedienden de onderzoekers zich van de zogenaamde Female Sexual Function Index die uit 19 vragen bestaat, waarbij scores gehaald kunnen worden tussen de 2 (laag libido) en 36 punten (hoog libido).

De dagelijkse rode wijndrinkers scoorden gemiddeld 27,3, tegen 25,9 punten die minder frequente drinkers haalden. Vrouwen die helemaal niet drinken scoorden met 24,4 punten het laagst.

Dit neveneffect zou overigens alleen optreden bij rode wijn; andere alcoholische dranken hebben geen hoger libido tot gevolg.

Dronkenschap

Aan het onderzoek deden 800 vrouwen mee, tussen de 18 en 50 jaar. Vrouwen die meer dan twee glazen wijn per dag dronken werden uitgesloten van deelname; de onderzoekers waren bang dat eventuele dronkenschap de onderzoeksresultaten zouden vertroebelen.
 

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Advertentie

Wat geef jij je moeder voor moederdag?

Stem

 In samenwerking met

Mooiste benen

Tijdens de jaarlijkse verkiezing van de mooiste benen van Nederland sierden 22 paar benen de catwalk. Vier benenexperts kozen het állermooiste paar uit.

Bekijk video
Banner NUjournaal Entertainment