Dolce & Gabbana lanceren creatief geurproject

AMSTERDAM – Stefano Gabbana en Domenico Dolce brengen een bijzondere lijn parfums op de markt. Het gaat om vijf luchtjes die tegelijkertijd het licht zien, die door zowel mannen als vrouwen te dragen zijn en die voorzien zijn van een magisch tintje.

De geuren kregen namelijk allemaal de naam mee van een tarotkaart, zoals The Empress, The Moon and The Wheel of Fortune.  

De parfums zullen ook niet door de minsten gepromoot worden. D&G wisten onder andere Naomi Campbell, Claudia Schiffer en Eva Herzigova voor de klus te strikken.

Iconen

"We hebben gekozen voor Claudia, Naomi en Eva om hun iconische waarde,” vertelt Dolce tegen WWD. “Het zijn iconen,” bevestigt Gabbana. “Niet alleen voor jonge vrouwen, maar voor de ouderen ook. Soms zijn ze zelfs beter bekend dan actrices.”

De foto’s van de D&G-protegés zullen geschoten worden door niemand minder dan Mario Testino en, om de aandacht op het parfum gevestigd te houden, zullen de topmodellen niets anders dan dat dragen.

Inspiratie

Het idee om de magische tarotkaarten als inspiratie te gebruiken, is afkomstig van Stefano Gabbana. Al sinds zijn tienerjaren heeft magie zijn interesse en het was destijds dat hij zijn hand liet lezen door een zigeunerin, die een bijzonder accurate voorspelling deed.

“Ze zei dat ik heel erg beroemd zou worden,” aldus Gabbana, die er nog altijd om moet lachen.

Crisis

Over de economische crisis maakt het ontwerpersduo zich weinig zorgen. Dat zal mede komen door de nieuwe parfumlijn, waarvan verwacht wordt dat die het eerste jaar zo’n 400 miljoen dollar gaat opbrengen.

De D&G parfumcollectie zal vanaf deze herfst wereldwijd te koop zijn.

Tip de redactie