Meer multifunctionele cosmetica dankzij crisis

AMSTERDAM – De crisis blijkt ook zo zijn voordelen te hebben: Uit onderzoek blijkt dat de economische malaise heeft geleid tot efficiëntere cosmetica.

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Mintel, waarover Knack bericht.

De economische crisis zou cosmeticabedrijven dwingen om creatief te zijn en zich aan te passen aan de eisen die vrouwen in deze tijd stellen. Vooral producten die meerdere doelen dienen zouden om die reden nu hoge ogen gooien.

Geld

Deze multifunctionele verzorgingsproducten zijn goedkoper omdat voor hetzelfde geld eigenlijk meerdere producten gekocht worden. Te denken valt hierbij aan een dagcrème die de huid tegelijkertijd camoufleert of een mascara die tegelijkertijd de wimpers verzorgt.

Naast deze ‘intelligente’ make-up, stijgen ook producten die eenvoudig zijn in het gebruik, in populariteit. Een op de vier producten die dit jaar nog op de markt gebracht werden, claimden dit gebruiksgemak.

Verwacht 

Het onderzoeksbureau verwacht dat multifunctionele cosmetica en gebruiksvriendelijke producten in de toekomst alleen nog maar beter zullen scoren.

Tip de redactie