H&M-collectie Matthew Williamson wisselend ontvangen

AMSTERDAM – Waar de H&M-collecties van Viktor & Rolf, Stella McCartney en Roberto Cavalli fashionista’s nog tot waanzin dreven, moet de lijn van Matthew Williamson het met minder doen. De kledingstukken zouden slechts matig enthousiast ontvangen zijn.

Aan Londen heeft het in ieder geval niet gelegen. De Britse Grazia meldt dat de Matthew Williamson-fans zich daar goed hebben laten gelden en dat de schappen binnen no time leeg waren.

New York, dat vijf uur later volgde, bleek eveneens een succes: Fans stonden daar al vanaf de vorige avond te wachten tot de deuren van de H&M eindelijk opengingen.

Gekte

Maar de massale Matthew-gekte bereikte niet iedere hoek van de wereld. In Azië en Frankrijk zorgde de lancering van de special-editionlijn voor beduidend minder beroering. 

Zo kwamen de modeliefhebbers in Tokio pas 15 minuten voor openingstijd naar de H&M en Parijse fashionista’s waren al even nonchalant. “Ik ben er ook niet zeker van dat het grote publiek wel bekend is met Matthew Williamson”, liet een van de shoppers in Parijs weten aan Grazia.

Nederland

In Nederland lijkt het al niet veel anders. De Telegraaf vraagt zich in ieder geval eveneens hardop af of de designer wel bekend genoeg is voor een dergelijk project en de moderedacteur van Elsevier dicht Williamson een gebrek aan sterk handschrift toe.    

In Nederland zou dan ook slechts mondjesmaat warmgelopen worden voor de kledinglijn. Waar de collecties voorheen binnen een uur uitverkocht waren, werden er nu na een dag nog Williamson-items in de schappen gespot. 

Wijten

Of de tegenvallende reacties te wijten zijn aan een eventuele geringe naamsbekendheid van de designer of aan zijn creaties zelf, is nog niet bekend. H&M heeft nog geen uitspraken gedaan over de ontvangst van de collectie.

Collectie

Bekijk de collectie van Williamson hier:

Matthew Williamson

Deel deze foto via:

Terug naar slideshow

Tip de redactie