Recessiecrème en schoonheid uit de vriezer

AMSTERDAM - Een prachtig gebit, een stralende huid, sexy haar en een slanke lijn. Het perfecte uiterlijk is deze zomer voor iedereen weggelegd. Althans, als het aan de 35 beautyproducenten ligt die dinsdag in Amsterdam hun nieuwste producten presenteerden. 

35 Beautyproducten onder een dak. Dat lijkt misschien veel en dat is het ook. Maar toffe tandartsen, schoonheid uit een ingevroren potje en bruin uit een busje zijn toch zeker het vernoemen waard. Een overzicht van de opvallendste noviteiten:

Sexy Hair

Overgevlogen uit de stad van de sterren, Los Angeles, en hier om iedereen van een sexy vernisje te voorzien. "We creëren niet alleen mooi haar, maar de sensatie van het sexy zijn," aldus Micky O’Rourke, kapper en geestelijk vader van weelderige haarbossen overal ter wereld.

In Nederland staat het merk nog in de kinderschoenen, maar in omringende landen mag het al een succesnummer heten. De verschillende lijnen, die namen dragen als Big-, curly- en silky Sexy Hair, zijn alleen via de kapper te krijgen. Er is ook een kleuringslijn (Color me Sexy en Awesome Colors), een eco-lijn (Super Natural) en een anti-ageinglijn met Pompoen. Vanaf 15 euro. 

Toffe tandarts

Naar de tandarts gaan is in de regel eng, vervelend of op z’n minst ongewenste agendavulling. Toch kan het ook anders. De Van Dort kliniek dompelde een tandartspraktijk onder in een bad van ‘welness’ en het resultaat is een prachtige kliniek, in een prachtige omgeving en van alle luxe voorzien.

Het is de enige praktijk waar je met een gerust hart je hele gezin mee naartoe neemt, omdat ze bijvoorbeeld een prachtig terras in de tuin hebben (waar zich ook de helikopterlandplaats bevindt), er heerlijk gegeten kan worden en er een beautysalon is waar ze óók massages geven.

Verder is gedacht aan een gastvrouw die de hele dag aangenaam glimlacht, een dentalcoach die psychische bijstand verleent tijdens de behandeling en bij ernstige vermoeidheid nadien wordt er een bedje voor je klaargemaakt.

Duur? De verzekering betaalt in ieder geval de tandheelkundige behandelingen. Alleen nog even doorsparen voor de helikopter dus.

Groen 

Natuurlijk was ook de oprukkende ‘groen’-markt vertegenwoordigd. Er schijnen namelijk massa’s mensen te zijn die zich zelfs onder de douche nog bezighouden met het klimaat.

Voor hen de luxe haarverzorgingslijn van Supernatural. Ooit begonnen als droom van George en Vanessa Jilly uit Australië, die een natuurlijke verzorgingslijn voor ogen hadden, naar recept van oude culturen en gemaakt van producten rechtstreeks afkomstig uit het plantenrijkdom.

Inmiddels is de droom uitgegroeid tot realiteit en is er zelfs een mannenlijn. Prijzen liggen in het hogere segment.

Baas boven baas

Groener dan de Green Peel wordt het niet. Niet alleen draagt het product groen in de naam, het is uitsluitend van natuurlijke producten gemaakt én het is diepgroen van kleur. Dit groen, groener, groenst-product verwijdert het bovenste laagje van de huid waardoor deze weer fris en als nieuw oogt.

Een beetje rood word je wel van de behandeling en huidschilfers zijn niet uit te sluiten. De Green Peel in de zomer ondergaan is door felle UV-straling niet het beste idee en het kan een beetje pijn doen. Maar als de agenda een aantal vrije dagen toelaat, is het beslist een aanrader. Te ondergaan bij de Soap Treatment Store.

Schoonheid uit de vriezer

'Mooi uit een potje' wordt 'mooi uit een potje dat uit de vriezer komt'. B3 (biogenese, balance en beauty) is een diepgevroren crème geïnspireerd op de medische celtherapie, maar in een cosmetisch jasje gestoken. Op basis van plantaardige algen, maar met hetzelfde talent om met cellen te communiceren als zijn medische broertje.

Te verkrijgen in een drooggevroren en en diepgevroren variant, en het eerste product dat de oorzaak van huidveroudering aanpakt, in plaats van enkel de symptomen. Wegens de afhankelijkheid van een goede vriezer alleen te verkrijgen in schoonheidssalons, 90 euro per behandeling, een kuur (wordt aangeraden) kost 400 euro.

Meer

Ook de moeite van het vermelden waard: 

Natura Bissé The Cure:  Een crèmepje uit Barcelona dat gespecialiseerd is in het aanpakken van huidschade, onder andere veroorzaakt door stress. In deze tijd is het de perfecte huidverzorging, zegt PR-manager Iris Verspaget. "Ze noemen het nu al de recessiecrème."

Model co: Nederlanders kunnen soms hopeloos achterlopen. Waar ze in Australië al heuse awards uitreiken voor 'airbrush'-producten, begint het bruin uit een spuitbus in de lage landen pas langzaam aan terrein te winnen. Toch kan het aan de felroze-gekleurde producten niet liggen: meteen bruin (want een bronzer), lang bruin (want voorzien van een zelfbruiner die doorwerkt) en nog gehydradeert ook. Dat wordt rennen naar de ICI Paris XL.  

Frapin: De familie Frapin maakt al 20 generaties lang cognac die in de beste restaurants geschonken wordt en omdat het bereidingsproces van cognac erg lijkt op dat van parfum, ontwikkelde de familie ook luchtjes op basis van de digestief. De vier ontwikkelingsstadia van cognac zijn vertaald naar vier geuren. 

K Slim: Promoter Karin van der Flier is wat je noemt een beroepslijner. Niets hielp haar met afvallen, maar met K Slim viel ze in driekwart jaar 40 kilo af. K Slim is een ondersteuning bij het afvallen die de stofwisseling harder laat werken en zorgt dat huid en lichaam niets tekort komen. Vanaf 1 mei in Nederland verkrijgbaar.

Histoires de ParfumsMet 12 volumes brengt de Franse Gerald Ghislain hele verhalen tot leven met parfums. De beste man ziet zichzelf dan ook meer als schrijver dan als parfumeur. De geuren zijn geïnspireerd op historische personen uit de 18e en 19e eeuw, zoals Mata Hari (genaamd: 1876) en Casanova (genaamd: 1725).

Anastasia Beverly Hills: Anastasia Soare is de wenkbrauwgoeroe uit Amerika, die onder andere aan de boven-oogse haartjes van Oprah en Madonna mocht plukken. Op de wenkbrauwen van Jennifer Lopez heeft ze zelfs het monopolie. De 'shaper' bedacht een methode om op basis van iemands botstructuur en de stand van de ogen de perfecte wenkbrauwen te creëren. Producten zijn te bestellen via de site.

Beauty Brands

Deel deze foto via:

Terug naar slideshow

Tip de redactie