Opnieuw controversiële campagne voor D&G

AMSTERDAM – Ontwerpers Domenico Dolce en Stefano Gabbana gaven hun label een geschiedenis van controversiële reclamecampagnes mee. De nieuwste staat op het punt van lancering en het duo heeft zich al ingedekt.

De ontwerpers hebben het publiek voor de laatste advertentie gewaarschuwd. Het designersduo acht de kans groot dat de reclame in verkeerde aarde zal vallen bij religieuze groeperingen.

Tegen het Italiaanse La Stampa Daily verklaarde Domenico Dolce dat de campagne zal draaien om ‘mannen die op hun knieën bidden’. “Zeker zullen ze zeggen dat we het geloof beledigen,” aldus Dolce.

“Maar je kunt het ook zien als een wedergeboorte van waarden," verklaart de designer nader. "En dat hebben we hard nodig deze dagen."

Verboden

De campagnes van het merk zijn over het algemeen erotisch getint. Meerdere malen werden de reclame-uitingen in een land verboden omdat deze aanstootgevend zouden zijn. Spanje verbood in 2007 bijvoorbeeld een advertentie rondom een fantasieverkrachting.

Andere campagnes waar D&G de nodige verbazing mee genereerden handelden over homoseksualiteit, geweld, militairen, martelaars of politieagenten. 

Homoseksualiteit 

Homoseksualiteit als rode draad.

Tip de redactie