Consument blijft beautyproducten kopen

AMSTERDAM - Consumenten besteden onverminderd hun geld aan beautyproducten, zo blijkt uit een internationaal onderzoek van de firma Synovate.

Van de ondervraagden gaf 41 procent aan ná de economische crisis hetzelfde bedrag te besteden aan cosmetica; 27 procent zegt te bezuinigen op beautyproducten.

Op producten die de gezondheid verbeteren wordt nog minder bezuinigd; slechts 17 procent van de ondervraagden zegt minder geld uit te geven aan dergelijke producten. 55 procent verlaagt haar budget voor gezondheidsproducten niet.

Pessimistisch 

In totaal werden 11.500 mensen uit allerlei landen ondervraagd, inclusief Brazilië, Griekenland, Mexico, Nederland, Rusland, Turkije, Engeland en Amerika.

Inwoners van Denemarken, Brazilië en Maleisië zijn het meest optimistisch over hun economische toekomst, terwijl Amerikanen en Britten het pessimistisch zijn.
Over het algemeen geven de respondenten aan wel te gaan bezuinigen op luxeproducten, waaronder vakanties en merkartikelen.

Ook geeft de meerderheid van de consumenten aan de verleiding van impulsaankopen te verstaan.


 

Tip de redactie